Analysis of Teacher Constraints in the Distance Learning System in Biology Learning at Senior High School of Brebes Regency During the COVID-19 Pandemic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to Online Education in Schools during a SARS-CoV-20 Coronavirus (COVID19) Pandemic in Georgia. 5(4), 1–9.
Fitriyani, D., Tantowi, & Basri, M. (2017). Pengaruh Media Pembelajaran Power Point Terhadap Minat Belajar Sejarah Siswa.Pendidikan,01
Handayani, L. (2020). Keuntungan, Kendala dan Solusi Pembelajaran Online Selama Pandemi Covid-19 : Studi Ekploratif di SMPN 3 Bae Kudus. Journal Industrial Engineering & Management Research (Jiemar), 1(2), 15-23.)
Hidayat, A. dan Machali, Imam. (2009). Pengelolaan Pendidikan: Konsep, Prinsip dan Aplikasi dalam Mengelola Sekolah dan Madrasah. Pustaka Educa.
Indriati, D. (2012). Meningkatkan hasil belajar IPA konsep cahaya melalui pembelajaran Scienceedutainment berbantuan media animasi. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 1(2), 192–197.
Jannah, M., & Junaidi, J. (2020). Faktor Penghambat Guru sebagai Fasilitator dalam Pembelajaran Sosiologi di SMAN 2 Batusangkar. Jurnal Sikola: Jurnal Kajian Pendidikan dan Pembelajaran, 1(3), 191-198.
Nopiyanto, Y. E, Raibowo, S. , Suryatama, R. Y, Ibrahim. 2020. Hambatan Guru Pendidikan Jasmani Generasi 80-an dalam Pembelajaran Daring di Tengah Pandemi Covid-19. Jurnal Sporta Saintika. 5(2): 139-148.
Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia Nomor 119 Tahun 2014 Penyelenggaraan Pendidikan Jarak Jauh Jenjang Pendidikan Dasar dan Menengah.
Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Santoso, P. B., Wijayanti, L. M., Choi , C., & Putri, R. S. (2020). Studi Eksploratif Dampak Pandemi COVID-19 Terhadap Proses Pembelajaran Online di Sekolah Dasar. EduPsyCouns Journal of Education, Psychology, and Counseling, 2(1), 1-12.
Ramadhan, A. R. (2020). Hambatan Guru dalam Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Materi Atletik pada Kondisi Belajar dari Rumah di Tingkat SMP Se- Kabupaten Kulon Progo. Thesis, Fakultas Ilmu Keolahragaan. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Satrianingrum, A. P., & Prasetyo, I. (2020). Persepsi Guru Dampak Covid-19 terhadap Pelaksanaan Pembelajaran Daring di PAUD. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 633-640.
Sugiyono. (2013). Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Surat Edaran Nomor 4 Tahun 2020 Pelaksanaan Kebijakan Pendidikan Dalam Masa Darurat penyebaran Corona Virus Desease (Covid-19).
Thoms, B., & Eryilmaz, E. (2014). How media choice affects learner interactions in distance learning classes. Computers & Education, 75, 112–126.
DOI: https://doi.org/10.26877/ijre.v2i1.11087
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 International Journal of Research in Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
International Journal of Research in Education (IJRE) by LPPM Universitas PGRI Semarang is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.