The Differences of Male and Female Students’s Problem Solving Ability in Environmental Change Topic Based on Education for Sustainable Development (ESD)
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Amin, M. S. (2018). Perbedaan Struktur Otak dan Perilaku Belajar Antara Pria dan Wanita; Eksplanasi dalam Sudut Pandang Neuro Sains dan Filsafat. Jurnal Filsafat Indonesia, 1(1), 38. https://doi.org/10.23887/jfi.v1i1.13973
Blyznyuk, T. (2018). Formation of Teachers’ Digital Competence: Domestic Challenges and Foreign Experience. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 5(2004), 40–46. https://doi.org/10.15330/jpnu.5.1.40-46
Budianti, D. A., Roshayanti, F., Hayat, M. S., & Syafiq, M. A. (2022). Profil Kemampuan Memecahkan Masalah Peserta Didik MA Darul Muqorrobin pada Pembelajaran Biologi. Jurnal Kualita Pendidikan, 3(1), 38–45.
Cebri, G., Palau, R., & Mogas, J. (2020). The Smart Classroom as a Means to the Development of ESD Methodologies. Sustainability, 12(7), 2005–2014.
Davita, P. W. C., & Pujiastuti, H. (2020). Anallisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Ditinjau Dari Gender. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 11(1), 110–117. https://doi.org/10.15294/kreano.v11i1.23601
Dorisno. (2019). Hubungan Gender dengan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika. Jurnal Tarbiyah Al-Awlad, 9(1), 19–28.
Fatiyah, H. N., Riandi, & Solihat, R. (2020). Development of Learning Tools Education for Sustainable Development ( ESD ) Integrated Problem-Solving for High School. Journal of Physics: Conference Series, 1806, 0–7. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1806/1/012157
Fitriani, Y., Jalmo, T., & Yolida, B. (2015). Hubungan Antara Gender Dengan Kemampuan Memecahkan Masalah. Jurnal Bioterdidik: Wahana Ekspresi Ilmiah, 3(5), 1–11.
Indrawati, N., & Tasni, N. (2017). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Berdasarkan Tingkat Kompleksitas Masalah dan Perbedaan Gender. Saintifik, 2(1), 16–25. https://doi.org/10.31605/saintifik.v2i1.92
Isnaini, N., Ahied, M., Qomaria, N., & Munawaroh, F. (2021). Kemampuan Pemecahan Masalah Berdasarkan Teori Polya pada Siswa Kelas VIII Smp Ditinjau Dari Gender. Natural Science Education Research, 4(1), 84–92. https://doi.org/10.21107/nser.v4i1.8489
Lestari, W., Kusmayadi, T. A., & Nurhasanah, F. (2021). Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Ditinjau Dari Perbedaan Gender. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 10(2), 1141. https://doi.org/10.24127/ajpm.v10i2.3661
Ngongo, Y. R., & Efendi, I. (2021). Profil Keterampilan Penyelesaian Masalah Siswa melalui Penerapan Model Pembelajaran Problem Based Learning Ditinjau dari Perbedaan Gender. Bioscientist : Jurnal Ilmiah Biologi, 9(1), 278–285.
Nur, A. S., & Palobo, M. (2018). Profil Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Ditinjau dari Perbedaan Gaya Kognitif dan Gender. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 9(2), 139–148. http://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/kreano%0AProfil
Palennari, M., Lasmi, L., & Rachmawaty, R. (2021). Keterampilan Pemecahan Masalah Peserta Didik: Studi Kasus di SMA Negeri 1 Wonomulyo. Diklabio: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Biologi, 5(2), 208–216. https://doi.org/10.33369/diklabio.5.2.208-216
Perello-Marín, M. R., Ribes-Giner, G., & Díaz, O. P. (2018). Enhancing education for sustainable development in environmental university programmes: A co-creation approach. Sustainability (Switzerland), 10(1), 1–17. https://doi.org/10.3390/su10010158
Perkasa, M., Irwansyah, M., Annafi, N., Khairunnisa, & Jaharudin. (2020). Teacher’s Perception on the Implementation of Education for Sustainable Development-Based Learning in Senior High School. Journal of Physics: Conference Series, 1521(4). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1521/4/042110
Pradipta, D. D., & Hariyono, E. (2021). The Effectiveness of Science Learning Tools Based on Education Sustainable Development ( ESD ) to Improve Problem-Solving Skills. IJORER: International Journal of Recent Educational Research, 2(3), 342–353.
Rahma, I., Windyariani, S., & Suhendar, S. (2020). Profil Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa SMA Pada Materi Ekosistem. Biodik, 6(3), 281–289. https://doi.org/10.22437/bio.v6i3.9551
Saputra, A. (2021). Kemampuan Representasi Matematis Siswa dalam Memecahkan Masalah Matematika Divergen Sitinjau dari Perbedaan Gender. In Skripsi. Universitas Islam Negeri Ar-Raniry Darussalam Banca Aceh.
Saragih, L., Riandi, & Solihat, R. (2021). The Implementation of ESD into Biology Learning to Equip Students with ESD Competencies of Systemic Thinking and Problem-Solving. Journal of Physics: Conference Series, 1806(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1806/1/012158
Sari, A. K., & Trisnawati, W. (2019). Integrasi Keterampilan Abad 21 dalam Modul Sociolinguistics: Keterampilan 4C (Collaboration, Communication, Critical Thinking dan Creativity. Jurnal Muara Pendidikan, 4(2), 455–466.
Supiyati, H., Hidayati, Y., Rosidi, I., & Wulandari, A. Y. R. (2019). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa Menggunakan Model Guided Inquiry dengan Pendekatan Keterampilan Proses Sains pada Materi Pencemaran Lingkungan. Natural Science Education Reseach, 2(1), 59–67.
Suyadi, S. (2018). Diferensiasi Otak Laki-laki dan Perempuan Guru Taman Kanak-kanak Aisyiyah Nyai Ahmad Dahlan Yogyakarta: Studi Pendidikan Islam Anak Usia Dini Perspektif Gender dan Neurosains. Sawwa: Jurnal Studi Gender, 13(2), 179. https://doi.org/10.21580/sa.v13i2.2927
Syafitri, N. (2017). Perbedaan Gaya Belajar Siswa Laki-Laki Dan Perempuan X Jasa Boga Pada Pelajaran Ilmu Gizi Di Smkn 6 Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Teknik Boga, 2(1), 1–10.
Wahyudiati, D. (2021). Investigating Problem Solving Skills and Chemistry Learning Experiences of Higher Education Base on Gender and Grade Level Differences. Journal of Science and Science Education, 2(2), 62–67. https://doi.org/10.29303/jossed.v2i2.632
Wardani, A. K., & Kurniawan, L. (2014). Kemampuan Pemecahan Masalah Berdasarkan Perbedaan Jenis Kelamin. Jurnal Pendidikan Matematika STKIP PGRI Sidoarjo, 2(9), 99–108.
Wulandari, S., Budiyono, B., & Iswahyudi, G. (2016). Eksperimentasi Model Pembelajaran Survey, Question, Read, Recite, Review (SQ3R) Dan Survey, Question, Read, Reflect, Recite, Review (SQ4R) Ditinjau Dari Jenis Kelamin Dan Gaya Belajar. Jurnal Elektronik Pembelajaran Matematika, 4(1), 34–47. %0A
DOI: https://doi.org/10.26877/bioma.v12i1.16020
Refbacks
- There are currently no refbacks.
toto macau
Toto Togel